Sønderjysk kaffebord samlede lokale og tilflyttere i forsamlingshuset
Den 25. april bød vi lokale borgere og tilflyttere velkommen til et hyggeligt sønderjysk kaffebord i forsamlingshuset. Arrangementet skabte en god ramme for fællesskab, samtaler og nye forbindelser i byen.
Dagen i korte træk
Hele 52 personer deltog og var med til at skabe nogle hyggelige timer sammen.
Karin Frost Jensen, formand for SUF, og Søs Hymøller fra E’Svenstruplaug fortalte engageret om byens aktiviteter og om mulighederne for at blive en del af fællesskabet.
Stemning og fællesskab
Der var en dejlig stemning og god tid til både snak og samvær. Deltagerne så Svenstrupfilmen, sang Svenstrupsangen og nød det flotte kagebord sammen.
Ti frivillige havde bidraget med alt fra boller til småkager, og det store udvalg var med til at gøre dagen helt særlig. Tusind tak til jer.
Hvad fik vi ud af eftermiddagen?
E’Svenstruplaug ønskede at bringe lokale og tilflyttere tættere sammen og samtidig få flere involveret i livet i vores dejlige by. Eftermiddagen gav mange gode input til, hvordan vi kan bygge videre på fællesskabet.
Idéer og forslag
- Krolfbane for børn – dette forslag giver vi videre til SUF.
- Et alternativ til julekomsammen, da vi allerede har juletræstænding. Kunne det for eksempel være en aften med blomsterbinding i november.
- Gåture og formiddagshygge.
- Inspiration fra en burger joint og idéen om mad for alle.
Arbejde videre med idéerne
En gruppe af lokale og tilflyttere har meldt sig til at arbejde videre med forslagene.
Gruppen holder sit første møde torsdag den 6. august kl. 10 hos Ina på Mølletoften 1.
Har du lyst til at være med, er du meget velkommen.
Ina/ Agnes
E’Svenstruplaug

